By Quantum

Πως να φτιάξετε Social Media Marketing Plan σε 6 βήματα

Ένα πλάνο που έχει ως σκοπό να κατευθύνει σωστά τα social media είναι αναγκαίο για κάθε μικρομεσαία επιχείρηση. Σε αυτό το άρθρο θα δούμε πως με απλές ενέργειες γίνεται να οργανωθούν τα social media της επιχείρησης σου. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι με αυτό το πλάνο τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης της εταιρείας σου θα αποκτήσουν κανόνες, χαρακτήρα και συνέπεια.

Βήμα 1: Θέσε στόχους που ταιριάζουν με τους επιχειρηματικούς σας στόχους!

Είναι το πιο δύσκολο και ταυτόχρονα καθοριστικό βήμα, καθώς οι στόχοι είναι αυτοί που πρέπει να μας παρακινούν καθημερινά να συνεχίζουμε έτσι ώστε να παράγουμε κάποιο έργο.

Συνεπώς αυτοί οι στόχοι θα πρέπει να έχουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, έτσι ώστε να μπορούν να σε παρακινούν να τους πετύχεις.

Οι στόχοι πρέπει να είναι:

  • Συγκεκριμένοι
  • Μετρήσιμοι
  • Εφικτοί
  • Βασισμένοι στην πραγματικότητα
  • Να έχουν Deadline

 

Πιο συγκεκριμένα στα social media έχεις την δυνατότητα να βλέπεις άμεσα τα αποτελέσματα μετά από κάθε δημοσίευση. Τα στατιστικά που μας δίνουνται, όπως είναι ο αριθμός των likes, share κ.α.,  δεν αποτυπώνουν πάντα την αποδοτικότητα τους.

Βήμα 2: Μάθε τα πάντα για το target group σου!

Φτιάξε το προφίλ του ιδανικού πελάτη σου

Όπως σε κάθε marketing plan, έτσι και στα social media είναι απαραίτητο να γνωρίζεις το κοινό σου. Θα πρέπει να ξέρεις ποιο είναι το είδος και τα χαρακτηριστικά του πελάτη που θες να προσεγγίσεις.

Αυτό το εργαλείο θα σε βοηθήσει να φτιάξεις τα 5-10 προφίλ των πελατών στους οποίους  απευθύνεται άμεσα το προϊόν ή υπηρεσίες που προσφέρει η εταιρεία.

 

Βήμα 3: Κάνε έρευνα του ανταγωνισμού σου!

Το σίγουρο είναι πως οι ανταγωνιστές σας χρησιμοποιούν μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να μάθετε από αυτό που κάνουν ήδη.

Η ανάλυση του ανταγωνισμού θα σας επιτρέψει να καταλάβετε ποιος είναι ο ανταγωνισμός Δηλαδή θα καταλάβετε τι κάνουν καλά οι ανταγωνιστές σας και τι όχι. Τέλος, θα έχετε μια καλή αίσθηση του τι αναμένεται να αλλάξει στον κλάδο σας.

Αυτή η ανάλυση θα σας βοηθήσει επίσης να εντοπίσετε ευκαιρίες. Για παράδειγμα, ίσως ένας από τους ανταγωνιστές σας κυριαρχεί στο Facebook, αλλά έχει κάνει ελάχιστες προσπάθειες στο Twitter ή το Instagram. Ίσως θελήσετε να εστιάσετε στα δίκτυα όπου το ακροατήριό σας είναι ανεπαρκές, αντί να προσπαθείτε να κερδίσετε τους οπαδούς σας μακριά από έναν κυρίαρχο παίκτη.

 

Βήμα 4: Διάλεξε το κατάλληλο εργαλείο για έλεγχο!

 

Εάν χρησιμοποιείς ήδη εργαλεία για να ελέγχεις τις δημοσιεύσεις στα social media, πρέπει να κάνεις ένα βήμα πίσω και σκέψου πόσο σε έχει βοηθήσει . Ρώτα τον εαυτό σου τις ακόλουθες ερωτήσεις:

  • Τι έχει λειτουργήσει μέχρι στιγμής και τι όχι;
  • Ποια κοινωνικά δίκτυα χρησιμοποιεί το target group σου;
  • Πως συγκρίνεις την παρουσία της εταιρείας σου σε σχέση με αυτή τον ανταγωνιστών;
  • Ποιος είναι ο πιο αποδοτικός τρόπος για να έχεις καθημερινά τον έλεγχο των social media;

 

Υπάρχουν πολλά online εργαλεία που σε βοηθούν να παρακολουθείς όλα σου τα κανάλια και να τα συγκρίνεις. Η πιο απλή λύση όμως είναι να φτιάξεις ένα excel το οποίο θα περιέχει ακριβώς αυτά που χρειάζεσαι. Δηλαδή να περιέχει  τα κανάλια που χρησιμοποιείς, τις δημοσιεύσεις που πρέπει να γίνουν με deadline, τον στόχο που επιθυμείς να επιτευχθεί από κάθε δημοσίευση και τους υπεύθυνους για κάθε δουλειά.

 

Βήμα 5: Ετοίμασε ή ανανέωσε τις σελίδες σου!

 

Αφού αποφασίσεις σε ποια δίκτυα θα εστιάσεις, ήρθε η ώρα να δημιουργήσεις τις σελίδες ή να βελτιώσεις τις υπάρχουσες ώστε να ευθυγραμμιστούν με το στρατηγικό σου σχέδιο.

  • Βεβαιώσου ότι έχεις συμπληρώσει όλα τα πεδία της σελίδας
  • Χρησιμοποίησε λέξεις-κλειδιά που θα χρησιμοποιήσουν οι χρήστες για να αναζητήσουν την επιχείρησή σου
  • Χρησιμοποίησε εικόνες που έχουν το σωστό μέγεθος για κάθε μέσο
  • Χρησιμοποίησε ένα design που να είναι ελκυστικό για το κοινό και να αποτυπώνει τον χαρακτήρα της εταιρείας

Βήμα 6: Δοκίμασε, αξιολογήσε και προσάρμοσε τη στρατηγική σου!

Μόλις αρχίσουν να εμφανίζονται αυτά τα πρώτα στατιστικά, χρησιμοποίησε τα για να επαναξιολογήσεις τη στρατηγική. Μπορείς επίσης να χρησιμοποιήσεις αυτές τις πληροφορίες και να δοκιμάσεις διαφορετικές δημοσιεύσεις, καμπάνιες και στρατηγικές. Η συνεχής δοκιμές θα σου επιτρέψουν να κατανοήσεις τι λειτουργεί καλύτερα για τις σελίδες σου.

Επιπλέον ένας καλός τρόπος για να αξιολογήσεις τις στρατηγικές σου είναι οι έρευνες-φόρμες αξιολόγησης. Αυτές θα σε βοηθήσουν να προσεγγίσεις κόσμο και να δεις πόσο εύκολα θα ανταποκριθούν οι ακόλουθοι της επιχείρησης σου. Ένα καλό tip είναι να δίνεις και κάποιο κίνητρο στο κοινό σου να συμπληρώσει την έρευνα (πχ. κάποιο δώρο).

Στον τομέα των social media τα πράγματα αλλάζουν πολύ γρήγορα. Εμφανίζονται συνεχώς νέα μέσα, ενώ άλλα υφίστανται σημαντικές αλλαγές. Συνεπώς η στρατηγικές σου θα πρέπει να είναι «ζωντανές», να προσαρμόζονται και να αξιολογούνται ανάλογα με την εκάστοτε πραγματικότητα.

Τέλος το πιο σημαντικό πράγμα για να πετύχει η επιχείρηση σου στα social media, αλλά και γενικότερα είναι οι άνθρωποι. Για αυτό φρόντισε να δίνεις χώρο για νέες ιδέες και στρατηγικές στην ομάδα σου και στο τέλος θα ανταμειφθείς.

πηγή: blog.hootsuite.com

created by – Copyright 2024
This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.