Είναι δεδομένο σήμερα πως η Google και το Facebook κυριαρχούν στον χώρο της online διαφήμισης. Για αυτό τον λόγο πρέπει κάθε
επιχείρηση να γνωρίζει ποιο από τα δύο αυτά εργαλεία θα την προωθήσει καλύτερα,
με βάση τις ανάγκες της.
Γενικότερα οι τρόποι με τους οποίους οι δύο πλατφόρμες εξελίχθηκαν ανεξάρτητα μεταξύ τους, δείχνουν ότι το AdWords(Google) και το Facebook πρέπει να χρησιμοποιούνται παράλληλα και όχι μεμονωμένα. Είναι απαραίτητο όμως να γνωρίζουμε το που εστιάζει καλύτερα κάθε μέσο. Για αυτό τον λόγο το παρακάτω infographic σας θα δώσει τις απαραίτητες πληροφορίες για να κατανοήσετε τις διαφορές των δύο μέσων.
Η βασική τους διαφορά είναι για πως το Facebook εστιάζει στην προώθηση της εικόνας της επιχείρησης μας, ενώ το Google έχει να κάνει περισσότερο με την αναζήτηση παρεμφερών υπηρεσιών που ψάχνει ο χρήστης.
Πιο συγκεκριμένα η παραπάνω εικόνα μας δείχνει τις επιλογές που έχει ο διαφημιστής, προκειμένου να καταλάβουμε πως λειτουργεί το κάθε μέσο. Και τα δυο χρησιμοποιούν Geo-targeting και Demographic στοιχεία. Δηλαδή ανάλογα με την τοποθεσία που βρίσκεται εκείνη την στιγμή ο χρήστης, δέχεται και τις αντίστοιχες διαφημίσεις από κοντινά καταστήματα. Αντίστοιχα ο αλγόριθμος επηρεάζεται αναλόγως την ηλικία, το φύλο και την κατοικία του χρήστη.
Έχει παρατηρηθεί πως το Facebook κάνει καλύτερο Remarketing. Αυτό σημαίνει ότι εφόσον ένας
χρήστης είδε για πρώτη φορά μια διαφήμιση, τότε η επιλογή του Remarketing είναι να του την ξαναεμφανίζει μέχρι να
γίνει πελάτης.
Από την άλλη πλευρά στο Google μπορείς να στοχεύσεις
καλύτερα τους ήδη πελάτες σου εφόσον έχεις το email τους ή μέσω των cookies. Αυτό ονομάζεται Customer Match/Audience.
Το πιο ενδιαφέρον χαρακτηριστικό που διαθέτουν αυτά τα μέσα είναι η ανάλυση που κάνουν με βάση τα ενδιαφέροντα του χρήστη. Τα Phychographics σημαίνουν πως ανάλογα το που έχει κάνει like, το μορφωτικό επίπεδο κ.α. δέχεται και τις διαφημίσεις που του αντιστοιχούν. Ανάλογα κινείται και η Google, με βάση τις αναζητήσεις και τα cookies.
Ποια πλατφόρμα πρέπει να επιλέξετε;
Για να αποφασίσετε, ρωτήστε τον εαυτό σας μερικές βασικές ερωτήσεις.
Πρώτα θα πρέπει να θέσετε τους στόχους σας. Έχουν επικεντρωθεί στην αύξηση των πωλήσεων; Εάν ναι, το AdWords μπορεί να είναι η καλύτερη επιλογή. Από την άλλη πλευρά, αν θέλετε να μεγαλώσει η αναγνωρισιμότητα του brand σας ή να προσεγγίσετε ένα ευρύτερο κοινό, οι διαφημίσεις Facebook μπορεί να είναι η καλύτερη επιλογή.
Στη συνέχεια, θα πρέπει να λάβετε υπόψη την κατηγορία των πελατών σας. Οι επιχειρήσεις με B2B και B2C συνήθως χρησιμοποιούν το Google AdWords. Οι διαφημίσεις του Facebook συχνά λειτουργούν καλύτερα για τις επιχειρήσεις B2C, ειδικά εκείνες που έχουν πολύ φθηνά προϊόντα, επειδή οι άνθρωποι είναι πιο πιθανό να αγοράσουμε παρορμητικά τέτοιου τύπου προϊόντα. Ωστόσο, ακόμη και για το B2B θα υπάρξουν ευκαιρίες στις Διαφημίσεις του Facebook, ειδικά για το remarketing που είναι πιο αποδοτικό.
Εφόσον οι πελάτες σας είναι άλλες επιχειρήσεις (B2B), αν ο πελάτης σας
προσπαθεί να χτίσει το ακροατήριό του για ένα νέο προϊόν, το Facebook θα
λειτουργήσει καλύτερα. Σε κάθε άλλη περίπτωση B2B το AdWords θα έχει καλύτερα
αποτελέσματα.
Τέλος, εξετάστε το budget σας και το επίπεδο τεχνικών δεξιοτήτων σας. Έχετε τα χρήματα για να επενδύσετε σε διαφημίσεις Google που κοστίζουν λίγο παραπάνω; Έχετε τη δυνατότητα να δημιουργείτε ισχυρές διαφημίσεις (με βάση την εικόνα) για το Facebook; Η μέθοδος αυτή των ερωτημάτων μπορεί να σας βοηθήσει να σχεδιάσετε μια στρατηγική που να είναι ρεαλιστική και ενεργητική για τις μελλοντικές σας διαφημίσεις.
πηγή infographic: thinkdigital