Αν έχεις ή εργάζεσαι σε μια μικρo-μεσαία επιχείρηση, θα έχεις παρατηρήσει πως στον τομέα του marketing τα άτομα προσελκύονται μέσω του Facebook ή και άλλων social media.
Σίγουρα όλοι το έχουμε αναρωτηθεί..
Γιατί χρειαζόμαστε ιστοσελίδα όταν υπάρχει το Facebook;
Σε αυτό το άρθρο λοιπόν, θα αναλύσουμε τα θετικά και αρνητικά από τα δύο αυτά μέσα. Κύριος στόχος μας είναι να καταλάβουμε που πρέπει να δώσουμε έμφαση, έτσι ώστε να δημιουργήσουμε αλληλεπίδραση με το κοινό μας.
Πρώτα απ’ όλα, θα πρέπει να κατανοήσουμε την διαφορά ανάμεσα σε ένα Website και στα Social Media.
Κάθε online πλατφόρμα έχει σκοπό να καλύψει διαφορετικές ανάγκες σε διαφορετικούς ανθρώπους. Συνεπώς, ο λόγος ύπαρξης του website μιας επιχείρησης είναι η ίδια η επιχείρηση! Είναι η τελική εικόνα της προς τον καταναλωτή. Στόχος της ιστοσελίδας είναι να εξηγήσει στον ενδιαφερόμενο πως μπορεί να καλύψει την ανάγκη του. Δηλαδή να ελέγξει την εμπειρία του και να τον πείσει γιατί ξεχωρίζει ανάμεσα στον ανταγωνισμό.
Από την άλλη πλευρά τα social media είναι οι χρήστες. Θα πρέπει λοιπόν να το αντιμετωπίσουμε σαν ένα εργαλείο που μπορούμε να μεταφέρουμε τους χρήστες στην ιστοσελίδα μας!
Δεν πρέπει να πέφτουμε στην παγίδα που ξεχνάμε να ενημερώνουμε συχνά την ιστοσελίδα μας και δίνουμε βάση μόνο στο Facebook, διότι αν ο χρήστης μπει στη ιστοσελίδα μας και δεν δει δραστηριότητα, δεν θα γίνει ποτέ πελάτης.
Μερικά πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του Facebook για επιχειρήσεις:
Πλεονεκτήματα
- Χρειάζονται λίγα λεπτά για να δημιουργηθεί μια σελίδα στο Facebook και όλο το λογισμικό υποβάθρου έχει ήδη αναπτυχθεί για εσάς.
- Εύκολη αλληλεπίδραση με το κοινό. Το Facebook προσφέρει ενσωματωμένα εργαλεία επικοινωνίας, όπως το Messenger, για να επικοινωνείτε απευθείας με το κοινό σας
- Περισσότερη κίνηση
Μειονεκτήματα
- Έλλειψη ελέγχου, για το πως θα βλέπει ο χρήστης τις αναρτήσεις κλπ.
- Συγκεκριμένο Design
- Τεράστιος ανταγωνισμός
Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα του Webpage για επιχειρήσεις:
Πλεονεκτήματα
- Πλήρης έλεγχος – Έχετε τον απόλυτο λόγο σε όλες τις πτυχές της ιστοσελίδας σας, συμπεριλαμβανομένου του τόπου όπου φιλοξενείται, της διεύθυνσης URL που βρίσκεται, του σχεδιασμού, των δικαιωμάτων επισκεπτών και πολλά άλλα.
- Ελευθερία – Δεν υπάρχουν κανόνες και μπορείτε να δημοσιεύσετε ό, τι επιθυμείτε χωρίς περιορισμό.
- Branding – Οσο αυξάνεται η επισκεψημότητα της ιστοσελίδας σας αυξάνεται και η αναγνωρισιμότητα της επιχείρησης σας
- Αξιοπιστία – Έχοντας έναν ιστότοπο προσωπικών επιχειρήσεων προσθέτει αξιοπιστία στο brand σας, ειδικά εάν θέλετε οι χρήστες να αγοράζουν από εσάς online.
- Mailbox – Μπορείτε μέσω της ιστοσελίδας να έχετε εταιρικό e-mail. (πχ. george@quantum.gr)
Μειονεκτήματα
- Συνεχόμενη συντήρηση και ανατροφοδότηση
- Περισσότερη προσπάθεια στο marketing – εξαρτάται από εσάς να κατευθύνετε την επισκεψιμότητα στον ιστότοπο σας.
Γρήγορη προσαρμογή στις νέες πλατφόρμες
Οι εταιρείες που εκμεταλλεύονται πλήρως τις νέες πλατφόρμες βρίσκονται πάντα ένα βήμα μπροστά από τους ανταγωνιστές της. Το Facebook μπορεί να μην είναι για πάντα τόσο ισχυρό, καθώς οι χρήστες επιδιώκουν να αλλάζουν συχνά τον τρόπο που ενημερώνονται ή αγοράζουν προϊόντα. Συνεπώς το Facebook μπορεί να μην είναι αποτελεσματικό σε λίγο καιρό και να υπάρξει άλλη πηγή χρηστών που να αξίζει περισσότερο να ασχοληθεί μια εταιρεία, ανάλογα πάντα την δραστηριότητα της.
Συμπέρασμα: Που πρέπει να αφιερώνουμε περισσότερο χρόνο;
Δεν υπάρχει κάποιος κανόνας σωστής κατανομής χρόνου. Το σίγουρο είναι πως η κύρια πηγή πληροφορίας θα πρέπει να είναι η ιστοσελίδα μας. Στην συνέχεια μπορούμε να ασχοληθούμε με καμπάνιες στα social media, χωρίς να ξεχνάμε ότι ο προορισμός του χρήστη πρέπει να είναι η ιστοσελίδα μας.
Πηγές: lean-labs.com, blog.hootsuite.com